Spellen reviews

In het kader van onze vereniging proberen wij natuurlijk heel regelmatig allerlei spellen uit. Het leek ons een leuk idee om onze ervaringen met u te delen in de vorm van reviews. Wij hebben de spellen in verschillende soorten onderverdeeld. Deze onderverdeling is volgens ons persoonlijk gevoel gebeurd en dient louter als vrijblijvende leidraad.

• Dexterity games
  • Party games
  • Deckbuilding games
  • Strategische gevechtsspellen
  • Strategische grondstoffen- of bouwspellen
  • Denkspelletjes
  • Veiling- en biedspelletjes
  • Coöperatieve spellen
  • Dobbelspellen
  • Familiespellen
  • Kinderspellen
Waardering “Speelanderthalers aanrader” of “Goed spel”

Bovendien zullen we, indien we een spel persoonlijk als aanrader hebben ervaren, dit melden door er onderaan de betreffende review de waardering “Speelanderthalers aanrader” aan te geven, in een veld “Persoonlijke beoordeling”. Ook zullen we de waardering “Goed spel” gebruiken, als we een spel persoonlijk ronduit goed hebben gevonden. Dit is natuurlijk slechts een persoonlijke, onafhankelijke mening en het is in geen geval onze bedoeling om andere spellen te bekritiseren, noch om ze in een slecht daglicht te stellen. Over smaken en kleuren valt nu eenmaal niet te twisten. Onze enige bedoeling is om onze eigen, persoonlijke ervaring te delen, wat voor u een vrijblijvend, nuttig element kan vormen in uw zoektocht naar info over spellen.

Indicatieve leertijd van een spel

Op dezelfde manier en met dezelfde bedoeling zullen wij een inschatting geven van de tijd die ongeveer nodig is om een spel (dat wij zelf hebben geprobeerd) aan te leren. Dit eveneens onderaan de betreffende review bij een veld “Indicatieve leertijd” en weergegeven per “blokken” van 15 minuten. Ook dat kan helpen om u een idee te vormen hoe makkelijk/moeilijk een spel is aan te leren. Ook hier geldt echter: dit is slechts een uiting van onze persoonlijke ervaring, niets meer dan dat.

Op die manier wordt onze site een kleine bibliotheek waarin u heel gemakkelijk die soorten spellen kunt bekijken die u interesseren en krijgt u tegelijkertijd een leidraad in hoeverre bepaalde spellen wij persoonlijk als zeer goed of eerder middelmatig hebben ervaren. Alvast veel lees- en speelplezier gewenst!